Kodeks postępowania biznesowego

WPROWADZENIE

Poszanowanie wolności i praw człowieka jest fundamentalnązasadą działalności biznesowej Maxton Shipping Sp. z o.o. Stanowi podstawęnaszych działań i warunek naszego sukcesu. Spółka zobowiązuje się do zasadzrównoważonego rozwoju, co oznacza odpowiedzialne – skuteczne i efektywne –oraz trwałe korzystanie z dostępnych zasobów, zarówno dziś, jak i wprzyszłości. Spółka kieruje się zasadami w zakresie praw człowieka, pracy,środowiska i przeciwdziałania korupcji.

Maxton Shipping Sp. z o.o. zobowiązuje się do uczciwości irzetelności w całym swoim działaniu wobec pracowników, klientów, dostawców,konkurentów oraz innych interesariuszy. Firma uznaje, że wymagania prawne ikulturowe mogą różnić się w zależności od kraju. Oczekuje się, że wszyscyPartnerzy Biznesowi będą kierować się taką samą uczciwością, odpowiedzialnościąi zaangażowaniem w społeczną odpowiedzialność biznesu.

Niniejszy Kodeks Postępowania określa kluczowe standardy,które są zgodne z wartościami Spółki i których przestrzegania oczekujemy odkażdego Partnera Biznesowego – w tym dostawców, konsultantów, sprzedawców,brokerów, dealerów, wykonawców, agentów i innych.

ZGODNOŚĆ Z PRAWEM, PRZEPISAMI I REGULACJAMI

Spółka i Partner Biznesowy przestrzegają wszystkichobowiązujących przepisów prawa i regulacji w krajach, w których prowadządziałalność, i wdrażają odpowiednie środki zapewniające zgodność z tymiprzepisami.

ZGODNOŚĆ Z PRZEPISAMI ANTYMONOPOLOWYMI

Spółka i Partner Biznesowy bezwzględnie przestrzegająwszystkich obowiązujących przepisów dotyczących ochrony konkurencji, prawapraktyk handlowych i wszelkich innych przepisów dotyczących monopoli,nieuczciwej konkurencji i ograniczania wolnego rynku. Spółka i PartnerBiznesowy nie zawierają porozumień z konkurencją ani nie podejmują działań,które mogłyby nieuczciwie wpływać na konkurencję, w tym m.in. zmowy cenowe ipodziały rynku.

PRACA PRZYMUSOWA I ZATRZYMYWANIE DOKUMENTÓW

Spółka i Partner Biznesowy nie czerpią korzyści i nieuczestniczą w żadnej formie pracy przymusowej, takiej jak praca więźniów,niewolnictwo, poddaństwo czy handel ludźmi, zgodnie z konwencjami MOP nr 29 i105. Pracownicy muszą mieć swobodę przemieszczania się w czasie zatrudnienia iżadna część ich majątku, dokumentów, wynagrodzenia lub świadczeń nie może byćzatrzymywana w celu wymuszenia dalszego zatrudnienia.

POSZANOWANIE PRAW CZŁOWIEKA I ZAKAZ DYSKRYMINACJI

Spółka szanuje prawa człowieka i aktywnie promuje ichprzestrzeganie. Spółka stosuje się do Powszechnej Deklaracji Praw CzłowiekaONZ, która wymaga, aby każdy człowiek, każdy organ społeczny i – przezrozszerzenie – podmioty gospodarcze przyczyniały się do przestrzegania tychpraw.

Spółka i Partner Biznesowy chronią pracowników przedprzemocą fizyczną, słowną, seksualną lub psychiczną, nadużyciami lub groźbami wmiejscu pracy – zarówno ze strony przełożonych, jak i współpracowników –również przy podejmowaniu środków dyscyplinarnych.

Spółka i Partner Biznesowy nie dopuszczają się ani niewspierają jakiejkolwiek formy dyskryminacji ze względu na rasę, kolor skóry,płeć, język, religię, poglądy polityczne lub inne, kastę, pochodzenie narodowelub społeczne, majątek, urodzenie, przynależność związkową, orientacjęseksualną, stan zdrowia, obowiązki rodzinne, wiek, niepełnosprawność czy innecechy osobiste, zgodnie z konwencjami MOP nr 100 i 111.
Wszelkie decyzje w zakresie zatrudnienia – w tym rekrutacja, wynagrodzenie,szkolenia, awanse, dyscyplina, rozwiązanie umowy, przejście na emeryturę –muszą opierać się na istotnych i obiektywnych kryteriach.

PRZECIWDZIAŁANIE KORUPCJI

Spółka nie toleruje żadnej formy korupcji. Spółka i PartnerBiznesowy przestrzegają przepisów prawa dotyczących przeciwdziałaniałapownictwu i korupcji, również w odniesieniu do praktyk zagranicznych.

Spółka i Partner Biznesowy nie angażują się ani nie tolerujążadnej formy korupcji, łapownictwa, kradzieży, defraudacji czy wymuszeń aniwykorzystywania nielegalnych płatności, w tym – bez ograniczeń – płatności lubinnych świadczeń przekazywanych osobom prywatnym, firmom lub urzędnikompaństwowym w celu wpłynięcia na podejmowanie decyzji z naruszeniemobowiązujących przepisów.

REGULACJE EKSPORTOWE I IMPORTOWE

Spółka i Partner Biznesowy przestrzegają wszystkichobowiązujących przepisów prawa dotyczących kontroli importu i eksportu, w tymsankcji, embarg oraz innych regulacji i zarządzeń rządowych dotyczącychprzesyłek towarów, technologii i płatności.

ZGODNOŚĆ Z LOKALNYM PRAWEM

Spółka i Partner Biznesowy przestrzegają lub przewyższająlokalne przepisy prawa, w tym m.in.: prawo do wolności zrzeszania się, prawo dorokowań zbiorowych, czas pracy, godziny nadliczbowe, przerwy w pracy i umowy opracę.

Firma szanuje prawa człowieka i aktywnie promuje ich przestrzeganie. Spółka przestrzega Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka Organizacji Narodów Zjednoczonych, która wymaga od każdej jednostki, każdego organu społeczeństwa, a tym samym od podmiotów gospodarczych i przedsiębiorstw, wnoszenia wkładu w przestrzeganie tych praw.

Spółka i Partner Biznesowy nie angażują się ani nie wspierają żadnej dyskryminacji ze względu na rasę, kolor, płeć, język, religię, opinię polityczną lub inną, kastę, pochodzenie narodowe lub społeczne, własność, urodzenie, przynależność związkową, orientację seksualną, stan zdrowia, obowiązki rodzinne, wiek i niepełnosprawność lub inne cechy wyróżniające, zgodnie z konwencjami MOP100 i 111. Pociąga to za sobą zatrudnienie, wynagrodzenie, świadczenia, szkolenie, awans, dyscyplina,, przejścia na emeryturę lub jakiekolwiek inne decyzje związane z zatrudnieniem opierać się na odpowiednich i obiektywnych kryteriach.

Firma i Partner Biznesowy przestrzegają wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących kontroli importu i eksportu, w tym bez ograniczeń sankcji, embarga i innych przepisów, regulacji, rządowych zasad dotyczących piasku kontrolujących przesyłanie lub wysyłkę towarów, technologii i płatności.

Spółka i Partner Biznesowy utrzymują świadomość aktualnych wymogów prawnych dotyczących ochrony środowiska, które są istotne dla wpływu jej działalności, produktów i usług na środowisko. Ponadto musi zapewnić zgodność z prawem poprzez szkolenia, świadomość, kontrolę operacyjną i monitorowanie.

Przestrzeganie postanowień niniejszego Regulaminu ma zasadnicze znaczenie dla relacji biznesowych między Firmą a Partnerem Biznesowym, które są uznane i uzgodnione przez Partnera Biznesowego.